Spørsmål og svar om våre digitale løsninger og Avtalegiro

Avtalegiro

1. Hvordan setter jeg opp en avtalegiro avtale?
Logg deg inn hos oss i Nordea LivÅpnes i nytt vindu, og klikk på produktet du ønsker å sette opp en avtalegiro for i oversikten din. For eksempel Livsforsikring eller Fondskonto. Tykk på henholdsvis "Endre betaling" eller "Start sparing" og velg "Opprett avtalegiro". Følg anvisningene videre.
2. Hvordan endrer jeg en avtalegiro avtale?
Logg deg inn hos oss i Nordea LivÅpnes i nytt vindu, og klikk på produktet du ønsker å endre avtalegiro for i oversikten. Eksempelvis Livsforsikring. Klikk på "Endre belastningskonto" og følg anvisningene videre.
3. Jeg opplever at avtalegiroen min feiler, hva gjør jeg?

Du kan aller først sjekke:

  • Er avtalegiroen aktiv i nettbanken din? Hvis den ikke er aktivt forsøk å opprette den på ny. (Se spørsmålet - Hvordan opprette avtalegiro).
  • Se om beløpsgrensen for trekk per måned er oversteget. Dette gjør du i nettbanken din. Her kan du også endre trekkbeløp per måned.
  • Sjekk at det er dekning på kontoen når trekket skal gå.

Har du spørsmål, kontakt oss gjerne på 23 25 47 00 mandag til fredag kl.08:00-16:00.

Under arbeid...

Vi jobber med å oppdatere denne siden med flere aktuelle spørsmål og svar.

Fant du ikke det du lette etter?

Sjekk ut våre mest stilte spørsmål og svar