- 1. Hva er Nordea Liv Pluss?
Nordea Liv Pluss er en fordelsportal for deg som har pensjon via arbeidsgiver hos oss og/eller privat livsforsikring. I portalen får du blant annet god oversikt over produktene du har hos oss, enten det er pensjon via nåværende arbeidsgiver, privat livsforsikring eller egne spareavtaler.
I Nordea Liv Pluss finner du nyttig og relevant informasjon som du kanskje ikke visste fra før. Tjenesten er alderstilpasset og gir informasjon om livsforsikring, sparing og pensjon basert på hvor du er i livet.
Gode rabatter fra kjente merkevarer
Nordea Liv Pluss lar deg også surfe gjennom gode rabatter fra kjente merkevarer. I Nordea Liv Pluss får du tilgang til rabatter fra over 150 tilbydere - alt fra bolig, helse, reise og sport til elektronikk og underholdning. Hva med kinobilletter til 120 kroner eller gode rabatter på opptil 50 % hos Samsung?
Digitale helsetester
I Nordea Liv Pluss får du også tilgang til digitale helsetester du kan ta for å kartlegge og forstå helsen din, og tips til hva du kan gjøre for å bedre den.
Du logger enkelt inn med BankID.
Les mer om Nordea Liv Pluss her! Åpnes i nytt vindu
- 2. Hvem har tilgang til Nordea Liv Pluss?
Sparer arbeidsgiver til pensjon for deg hos oss?
Hvis din nåværende arbeidsgiveren sparer til pensjon for deg i Nordea Liv har du tilgang til portalen.
Har du livsforsikring hos oss?
Hvis du har privat livsforsikring hos oss har du tilgang til portalen. Dette gjelder uavhengig av hvor mange dekninger du har.
Sparer du i Fondskonto, Fondskonto Pensjon eller IPS hos oss?
Hvis du kun har spareavtaler hos oss har du dessverre ikke tilgang til portalen. Dersom du har pensjon via arbeidsgiver hos oss eller privat livsforsikring har du tilgang, og vil da også kunne se dine andre spareavtaler i Nordea Liv.
Les mer om Nordea Liv Pluss her! Åpnes i nytt vindu
- 3. Hvordan får jeg tilgang til Nordea Liv Pluss?
Hvis du enten har en pensjonsavtale via nåværende arbeidsgiver hos oss og/eller privat livsforsikring i Nordea Liv har du automatisk tilgang. Du skal mottatt en velkomst e-post fra oss. Du trenger ikke finne tilbake til denne eller opprette en bruker for å logge inn.
Du logger enkelt inn med BankID Åpnes i nytt vindu
- 4. Hvordan logger jeg inn i Nordea Liv Pluss?
Du logger enkelt inn med BankID. Vi har dessverre ingen alternativ løsninger for å logge inn med brukernavn og passord.
- 5. Jeg har ikke norsk BankID. Hva gjør jeg?
Det er kun mulig å logge inn med norsk BankID. Vi har dessverre ingen alternativ løsning for å logge inn med brukernavn og passord.
Du kan fortsatt se pensjonen din, private livsforsikringsavtaler og spareavtaler i Persondialogen, hvor du kan logge inn med passord. Logg inn i Persondialogen her!Åpnes i nytt vindu
- 6. Jeg får ikke logget inn. Hva gjør jeg?
Hvis du er nylig er ansatt i en bedrift sparer til pensjon for deg hos oss vil det ta opptil 40 dager før du får tilgang til Nordea Liv Pluss. Dette gjelder fra den dagen arbeidsgiver melder deg inn i pensjonsavtalen. Etter 40 dager vil du motta en e-post fra oss med mer informasjon om Nordea Liv Pluss.
- 7. Kontaktinformasjon min er feil. Hvordan endrer jeg?
Vi bruker navnet og adressen du står oppført med i Folkeregisteret. Denne blir automatisk oppdatert hos oss ved melding om endring til Folkeregisteret.
Er det likevel en feil på navn eller adresse? Skriv til oss på chat herÅpnes i nytt vindu eller ring 23 25 47 00, så hjelper vi deg.
E-postadresse og/eller telefonnummer
Du kan selv endre e-postadresse ved å klikke på navnet ditt øverst til høyre og deretter på «Mine opplysninger» inne i Nordea Liv Pluss. Logg inn herÅpnes i nytt vindu! Du kan også endre kontaktinformasjon (e-postadresse og telefonnummer) under «Min profil» i Persondialogen. Logg inn herÅpnes i nytt vindu!
- 8. Hvordan melder jeg meg på BenifyDeals-nyhetsbrev?
Få varsel og de nyeste tilbudene og rabattene i BenifyDeals ved å melde deg på nyhetsbrevet vårt. Logg inn i Nordea Liv Pluss med BankID og gå til “Mine opplysninger” for å melde deg på. Du kan når som helst melde deg av. Logg inn herÅpnes i nytt vindu!
- 9. Hvordan melder jeg meg av BenfiyDeals-nyhetsbrev?
Hvis du ikke lenger ønsker å motta tilbud og rabatter fra BenifyDeals kan du enkelt melde deg av nyhetsbrevet vårt. Logg inn i Nordea Liv Pluss med BankID og gå til “Mine opplysninger”. Du kan når som helst melde deg på igjen.
- 10. Har du spørsmål knyttet til avtalene dine i Nordea Liv, eller andre spørsmål knyttet til pensjon, livforsikring og sparing?
Skriv til oss på chat herÅpnes i nytt vindu eller ring +47 23 25 47 00
- 11. Har du spørsmål knyttet til tilbud og rabatter i BenifyDeals?
Ta kontakt med Benify:
E-post: support@benify.noÅpnes i nytt vindu
Ring: +4781503500Åpnes i nytt vindu
- 12. Hvorfor står det Benify i nettleseren når jeg logger inn, og ikke Nordea?
Benify er samarbeidspartneren vår, og leverandør av fordelsportalen Nordea Liv Pluss. Benify er en svensk aktør og ledende leverandør av HR- og fordelsportaler i Europa.
Det er trygt å logge inn i portalen med BankID selv om det står Benify i nettleseren. Her kan du lese mer om Benify!Åpnes i nytt vindu