Livsforsikring

Spørsmål og svar om livsforsikring

1. Hvorfor har forsikringen økt i pris uten at jeg har blitt varslet?

Livsforsikring øker i pris hvert år ettersom livsforsikringer beregnes årlig med tanke på risiko knyttet til alder. Dette er standard for selskaper om selger livsforsikring/personforsikrings produkter. Endringene i pris baserer seg på standarder (tariff). Om det skjer endringer i tariffen varsler vi alle våre kunder. Du finner du informasjon om dette på forsikringsbeviset ditt.

2. Hvordan får jeg signert min egenerklæring/ helseerklæring?

Helseerklæringen må signeres med vanlig BankID. Dessverre har vi ikke signeringsmulighet for BankID på mobil enda. Kanskje du må en tur i «roteskuffen» for å finne BankID brikken? Beklager om det medfører problemer for deg. Vi jobber for å få på plass en bedre løsning.

3. Hvilke dekninger har jeg på min forsikring?
Logg deg inn hos oss i Nordea LivÅpnes i nytt vindu. Her vil du finne full oversikt over dine forsikringer. Har du fortsatt spørsmål kan du kontakte oss på 23 25 47 00 mandag til fredag kl.08:00-16:00.
4. Hvordan endrer jeg begunstiget (hvem utbetalingen går til dersom jeg skulle dø)?

Logg deg inn hos oss i Nordea LivÅpnes i nytt vindu. Trykk på avtalen under «min oversikt». I menyvalget til høyre vil du nå finne «Endre begunstiget».

Ønsker du at utbetalingen fra livsforsikringen skal gå til en person i utlandet, anbefaler vi at du skriver dette i testamentet ditt. Vi har dessverre ikke mulighet til å registrere utbetaling til personer som er bosatt i utlandet.

5. Hvordan gjør jeg endringer på min Livsforsikring?

Øke forsikringssum / Legge til dekning /Redusere dekning:

Logg deg inn hos oss i Nordea LivÅpnes i nytt vindu. Trykk på avtalen under «min oversikt». I menyvalget til høyre vil du nå finne «Endre avtalen».

Personforsikring (Livsforsikring før 2015): 

Øke/legge til dekning: Ønsker du å øke forsikringsdekningen vil du som har forsikring før 2015 måtte tegne ny livsforsikring. Dette kan du gjøre gjennom LivsforsikringsguidenÅpnes i nytt vindu. Den gamle forsikringen vil fortsatt eksistere, så du tegner en tilleggsdekning på toppen av din gamle.

Redusere dekning: Logg deg inn hos oss i Nordea LivÅpnes i nytt vindu. Trykk på avtalen under din oversikt, og i menyvalget til høyre vil du nå finne «redusere/fjerne dekning.

6. Jeg har blitt syk/ufør. Hvordan melder jeg fra?

Du kan melde fra om skade og søke om erstatning ved å logge inn hos oss i Nordea LivÅpnes i nytt vindu. Etter du har logget deg inn, velger du "Meld krav og oppfølging". Har du spørsmål, kontakt oss gjerne på 23 25 47 00 mandag til fredag kl.08:00-16:00.

Fant du ikke det du lette etter?

Sjekk ut våre mest stilte spørsmål og svar